Lyderystė
Įmonės valdymas
Verslo pradžia
Verslo struktūra
Investicijos
Kontrolės funkcija
Kontrolės funkciją vadyboje sudaro keturi esminiai elementai: atliekamų darbų standartų nustatymas, darbo vertinimas, atliekamo darbo lyginimas su nustatytais standartais ir suplanuotų bei pasirinktų veiksmų modifikavimas, nustačius, kad nukrypstama nuo standartų.
Planavimo etape yra nustatomi organizacijos veiklos tikslai, pasirenkamas tarsi veiklos kelias, o kontrolės funkcija padeda vadovui išlaikyti visą organizaciją tame kelyje, kuriuo buvo pasirinkta eiti. Kontrolės funkcija leidžia vadovui nuolat sekti, kaip vyksta įvairūs procesai organizacijoje, ar nenukrypstama nuo plano.
Svarbi kontrolės proceso dalis vadyboje – atsiradus poreikiui (pavyzdžiui, nukrypus nuo standartų, pakitus aplinkos veiksniams ir pan.), imtis korekcijų. Tam idealiausia, jei planavimo etape yra numatomos galimos rizikos ir veiksmai, joms įveikti.
Kam reikalinga kontrolė vadyboje?
Ne paslaptis, kad net geriausi planai gali būti iškraipomi, todėl kontrolė būtina, įgyvendinant bet kokius planus. Dar kontrolė vadovams padeda stebėti aplinkos pokyčius, taip pat jų daromą įtaką organizacijai ir jos veiklai. O svarbiausia, kontrolė padeda kurti geresnę kokybę.
Kontrolės proceso žingsniai vadyboje
Pradinis kontrolės proceso žingsnis – sukurti tam tikrus standartus bei metodus, kuriais bus vertinamas veiklos atlikimo lygmuo. Kitas žingsnis – veiklos atlikimo lygio vertinimas. Po šio žingsnio užduodamas klausimas: ar veiklos atlikimo lygmuo atitinka numatytus standartus? Jei atsakymas teigiamas – veiksmų jokių imtis nereikia, nes veikla vykdoma pagal planą ir atitinka reikiamus standartus. Tačiau jei į šį klausimą atsakoma neigiamai, tuomet būtina nedelsiant imtis korekcijų, tuo pačiu ir peržiūrėti standartus bei kartoti kontrolės procesą.
Vadovavimo funkcija
Organizavimo funkcija
Vadyba, kaip mokslas, šiandieninėje visuomenėje užima reikšmingą vietą. ... |
Planavimo funkcija
Vadyba yra mokslas apie socialinių organizacijų, sistemų valdymą. ... |
Vadybos funkcijos
Vadyba, kaip ir darbuotojai, tam tikros veiklos, procesai, atlieka funkcijas. ... |
Personalo Motyvavimo Reikšmė
Šiandieniniame verslo sektoriuje veikiančios organizacijos turi gebėti prisitaikyti nuolat kintančioje aplinkoje. ... |
Vadybos pagrindai
Vadyba. ... |
Vadovavimas Personalui
Vadovavimas personalui yra apibūdinamas kaip darbuotojų veiklos nukreipimas tam tikram bendram organizacijos tikslui pasiekti. ... |
Personalo Vertinimas
Personalo vertinimas yra vienas iš personalo vadybos darbų, kurio metu nustatoma, kaip dirba darbuotojai. ... |
Personalo Vadybos Samprata
Vadovėliuose galima rasti įvairių personalo vadybos apibrėžimų. ... |
Personalo Vadybos Principai
Kiekvienos organizacijos vadovai nori, kad jų darbuotojai dirbtų efektyviai, sąžiningai bei savo darbu prisidėtų prie bendrų organizacijos tikslų. ... |
Personalo Politika Ir Jos Tipai
Personalo politika yra tam tikros organizacijos politikos dalis apimanti personalo ugdymą, esminius personalo tikslus, personalo elgesio standartus. ... |
Personalo Kvalifikacijos Samprata
Atitinkama kvalifikacija yra viena svarbiausių kandidatui reikalingų savybių, nuo kurios dažnai priklauso, ar kandidatas bus priimtas dirbti konkretų darbą. ... |
Personalo Parinkimo Sistemos Struktūra
Personalo parinkimo sistemos užzdavinys yra parinkti kandidantus į darbuotojus, atlikti jų atranką bei suteikti jiems darbo vietas. ... |
Darbuotojų Mokymo Ir Kvalifikacijos Tobulinimo Principai
Kad darbuotojo kvalifikacijos kėlimas bei mokymai būtų naudingi, reikia, kad abi šalys – darbuotojas ir jo vadovas laikytųsi tam tikrų principų. ... |
Darbdavio Ir Personalo Atrankos Agentūros Bendradarbiavimas
Daugeliui darbdavių surasti tinkamą darbuotoją yra nelengvas uždavinys, kadangi priėmusi netinkamą darbuotoją įmonė rizikuoja patirti nuostolių. ... |